الرئيسة الأربعاء 05 أبريل 2023 05:05 مساءً
حاسي سيتي
رفض وزير الفلاحة والصيد البحري والتنمية القروية والمياه والغابات، محمد صديقي، اليوم الأربعاء، ما يتم تداوله بخصوص جودة الأبقار التي استوردها المغرب من البرازيل، مؤكدا أن الأمر ينطوي على مغالطات.
وأوضح الوزير خلال حلوله ضيفا على ملتقى وكالة المغرب العربي للأنباء، أن الشحنة الأولى المكونة من 2800 رأسا من الأبقار التي وصلت المغرب قادمة من البرازيل، تستوفي كل شروط السلامة الصحيوأكد وزير الفلاحة على جودة الأبقار المستوردة من البرازيل، نافيا إصابتها بأي مرض، مشددا على أنه لا يمكن المس بالسلامة الصحية للمواطنين، كما أنها خضعت لتدابير صحية واختبارات من طرف مختصي المكتب الوطني لسلامة المنتجات العذائية.
وشدد المتحدث ذاته، على أن ما مجموعه 20 ألف رأس من الأبقار ستصل إلى المغرب، منها 2800 فقط من البرازيل، في حين الباقي تم استيراده من فرنسا وإسبانبا، مشيرا إلى أن ارتفاع أسعارها بأوروبا دفع الحكومة إلى البحث عن أسواق أخرى مثل البرازيل.
وأشار إلى أن الشحنة التي وصلت إلى المغرب من الأصناف الممتازة المنتجة بالبرازيل، والتي يتم تصديرها على الصعيد العالي، وتتميز بعدة خصائص مثل جودة لحويشار إلى أن الحكومة كانت قد أصدرت قرارا بمنع ذبح الأبقار الحلوب بالمغرب، لمواجهة النقص المسجل في مادة الحليب وتوفير اللحوم الحمراء، من خلال الحفاظ على القطيع الوطني، و الاتجاه نحو الاستيراد.





22 تعليقات على “توضيحات للمغاربة بشأن الأبقار البرازيلية المستوردة

  1. Copper scrap recycling Copper scrap briquetting Metal waste storage services
    Copper cable scrap inspection, Metal recycling strategies, Copper sheet scrap

    Precious metal recovery, Copper scrap treatment, Copper cable scrap recovery, Metal scrap recycling solutions

  2. Global copper scrap trade Copper is an essential metal which has been used by humans for various purposes for centuries. It is one of the oldest and most versatile metals known to man. Copper is a naturally occurring element that is found in large deposits all over the world. It has a reddish-orange color and is soft and malleable at room temperature. The history of copper dates back to ancient times, where it was discovered and utilized in various ways. In Egypt, copper was used to make decorative objects, as well as tools, weapons, and jewelry. The Egyptians also believed that copper had medicinal properties and used it to treat various ailments. The ancient Greeks were also aware of copper’s properties and used it extensively in their art and architecture. The Romans, on the other hand, used copper to make coins and to build their infrastructure. The use of copper in Europe increased during the medieval period, where it was used to make church bells, statues, and armor. Copper became an essential metal during the Industrial Revolution, where it was used to make electrical wires, plumbing pipes, and industrial equipment. Today, copper plays a vital role in modern technology, where it is used to make everything from electronics to medical equipment. In conclusion, copper has been a significant metal in human history. Its unique properties have made it a versatile metal that has been used in various ways throughout history. It remains an essential metal today, and its applications in modern technology continue to expand Scrap metal industry regulations Value of Copper scrapCopper scrap importers Copper scrap industry Export procedures for Copper scrap Copper scrap refurbishment Metal recycling industry

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.